مرکز زیره سیاه ایران
خانه / زیره سبز / عرضه زیره سبز صادراتی در کرمان

عرضه زیره سبز صادراتی در کرمان

زیره سبز صادراتی و آویشن برگ پهن کوهی در چه شرایطی کشت می شود؟ آیا از بیماری های این میوه ی صادراتی اطلاعاتی دارید؟ این نوع پر طرفدار زیره به جز استان کرمان در کدام نواحی کشور به بهره برداری می رسد؟

گیاه زیره ی سبز که با نام های دیگری هم چون کمون و سنوت نیز شناخته می شود؛ از نظر علم گیاه شناسی به عنوان یکی از هم خانواده های گیاهان از تیره ی جعفری شناخته می شود.

شرایط ضروری برای کشت زیره سبز مرغوب

برخلاف انواع کوهی زیره؛ زیره سبز اعلا نیاز به آبیاری به صورت برنامه ریزی شده دارد که حدود ۶ بار در مدت زمانی که در خاک حضور دارد این کار انجام می شود که بسته به میزان بارندگی در منطقه ای که بذر زیره ی سبز در آن جای گرفته این مقدار کمترر نیز می شود.

توجه به این نکته ضروری است که خاک مناسب برای کشت زیره سبز می بایستی کاملا نرم و بدون کلوخه بوده و این مهم نیاز به یک شخم تخصصی داشته تا بتواند محصول زیره سبز بهتری را به بار دهد.

اگر بخواهیم زمان کاشت را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که این زمان به شرایط اقلیمی محل مورد نظر بستگی داشته و در صورت برقراری اعتدال نسبی در آب و هوای منطقه می توان این گیاه و آویشن کیلویی 1401 را در اواسط پاییز کاشت و سرد بودن هوا این امر را به بهار موکول خواهد کرد.

کشت زیره سبز صادارتی

مراقبت از گیاه زیره سبز و برداشت محصول

برای زیره ی سبز تازه بزرگترین خطر بیماری های قارچی نباتات بوده که در موارد پیشرفته حتی منجر به از بین رفتن گیاه نیز می شود.
حل کردن این مشکل با مراقبت از گیاه در مرحله ی رشد آن و زدودن علف های هرز اطراف آن میسر می گردد.

بعد از طی این روند؛ می توان از بذر اولیه ی این گیاه؛ محصول مرغوبی مانند زیره سبز صادراتی را توقع داشت که با تمام قدرت توانسته در تجارت جهانی ایران نقش مؤثری را داشته باشد.

مناطق دیگری مانند شهرهای مختلف خراسان و حتی برخی نواحی اطراف تهران نیز قابلیت کشت این نوع زیره را داشته و توانسته اند به پیشرفت هایی در این زمینه دست یابند.
منبع: بازار ادویه ایران

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
صدیقی (شرکت داریس)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129574148
شماره تلفن ثابت:03434289676
شماره فکس:03434333838
پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

مطلب پیشنهادی

خرید اینترنتی و آنلاین بهترین زیره سبز در بازار

خرید اینترنتی و آنلاین زیره سبز بصورت مستقیم و بدون واسطه صورت می گیرد. این محصول را با قیمت نازلتری می توان از مرکز عمده زیره دریافت نمایید. تولیدی زیره سبز در